Nuffnang

Friday, August 29, 2014

Isu Pramugari Bertudung, Zaid Ibrahim Mahu Guru & Pelajar Juga di beri Kelonggaran untuk tidak bertudung

Zaid Ibrahim mahu mereka yang ingin menunjukkan rambut mereka dan memakai kebaya dan bukannya baju kurung lharus dibenarkan untuk berbuat demikian tanpa menarik ancaman tindakan disiplin atau turun pangkat.

Citing an example of personal choices based on his wife’s determination to don the hijab (tudung) after they got married, former Law Minister Datuk Zaid Ibrahim welcomed stewardesses being given the option to choose whether they want to wear the hijab or not, while stating things should also work in reverse.
This was said in light of suggestions that has been put forth by various quarters, namely Umno Youth to give stewardesses the option of donning the hijab in the run up to Khazanah Nasional announcing their restructuring plan today for the ailing national carrier Malaysia Airlines (MAS).
Stating that while he tried to dissuade his wife from wearing the hijab on the grounds that “beauty is God’s gift to mankind — why hide it”, Zaid, however, noted that people living in a free country must be given the freedom to choose.

Going down the road of personal choices, Zaid said this should be extended to other professions as well, naming school teachers, civil servants and students as examples.
“Those who want to show their hair and wear a kebaya instead of the loosely-tailored baju kurung should be allowed to do so without attracting the threat of disciplinary action or even demotion,” he wrote.
“Our schools and government departments would be more colourful and lively, I am sure.”
Zaid had also claimed that his Chinese friend was barred from entering a Road Transport Department (RTD) office in Petaling Jaya because she was wearing shorts.
The security guard at the office had apparently informed Zaid’s friend that they enforce their dress code strictly.
“This also means that the RTD imposes a Muslim dress code on others, even though the Transport Minister himself is a Chinese from a ‘moderate’ Chinese party,” Zaid said, prompting him to to opine that the country has “gone completely upside down”.
Meanwhile, on the MAS restructuring plans, Zaid urged for the airline to be left alone, noting that his main grouse in terms of MAS was not on the suggestion put forth by Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin on stewardesses being given the option to cover up their hair, but with ministers’ unwillingness to trust corporations to make decisions on their own.
Zaid claimed that MAS’ failures in the past were due to meddling politicians, saying they went from deciding that MAS should be privatised to bailouts to which routes the airline would fly.
“Now they want to have a hand in deciding the uniforms too — all in the name of national interest, of course,” Zaid wrote on his blog.
Zaid further claimed that Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and his advisers will most likely be involved in the decision making, Zaid opined that this has its roots in the leaders’ belief that the rakyat are not sophisticated enough to understand or remember past fiascos.
In what can only be interpreted as sarcasm, Zaid said, “We are a rich country after all, and squandering billions of ringgit here and there makes no dent in our march towards a developed country.”

1. Isu Tudung kembali di bangkitkan si Zaid Ibrahim ni bilamana ada pihak menyuarakan cadangan kepada Pihak MAS Mahu untuk memberi kelonggaran kepada Pramugari syarikat berkenaan untuk membuat pilihan mengenakan uniform mengikut syariat ISLAM yang antaranya bertudung. 

2. Akan Tetapi Apa Hal Si Zaid Ibrahim ni melantun lebih-lebih sangat mahu Guru-guru dan Pelajar juga di beri kebebasan untuk juga buat pilihan samada unutk bertudung atau tidak? Kenapa perlu bapa liberal ini mempersoalkan perihal orang bertudung, bukankah menjadi kewajiban orang Islam untuk menutup aurat? Mengapa dia perlu mempertikaikan hukum ALLAH? PBR lihat jika orang bukan Islam pertikai kita tahu dia bukan Islam TETAPI Jika Orang Islam Sendiri mempertikai hukum ALLAH ini, Sah-sah jenis manusia yang tiada Iman. takkan dia tak tahu Berhukum dengan Hukum Allah ta’ala Merupakan Fardu ‘Ain Bagi Setiap Muslim. Makin Lama Si BapaK liberal bercakap makin merapu! elok Sangat lah berkawan deangan Anwar. dua-dua merapu.


11 comments:

  1. KURANG KASEH SAYANG ANAK PAK BERAHIM SORANG NIH

    ReplyDelete
  2. Jelas.....tutup aurat wajib.

    ReplyDelete
  3. Terlalu pandai sampai jadi sewel.

    ReplyDelete
  4. Bengong. Pasni nak minum jack Daniels pun hak peribadi?

    ReplyDelete
  5. Seluar pendek bukan pakaian sesuai dan sopan untuk urusan pejabat bagi semua bangsa. Ianya hanya sesuai untuk santai. mandi-manda atau sukan saja..tiada kena mengena dengan paksaan ikut cara Islam pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni jahil atau kafir macam si zaid laknatUllah? Menutup aurat tu wajib, lelaki dan perempuan.

      Delete
  6. Si kafir laknatUllah ni kalau mampus nanti, jangan diuruskan bangkainya menurut syariat Islam. Tanam pun jangan ditanah perkuburan Islam. Bakar je bangkainya dan tabur abu bangkainya dikolam kumbahan Indah Water. 1000x over lah si mal'un ni! Si celaka ni dah terlalu kerap melampaui batas yang tanpa ragu2 mengkafirkan diri sendiri dan yang paling sial, dia amat berbangga dengan perbuatan dan pendapat kafirnya tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Encik Idris.
      Cakap jgn ikut perasaan sgt. Walau mcm mana marah sekali pun, bukan mcm tu Rasulullah ajar kita untuk berdepan dgn puak munafik/fasik mcm Zaid ni. Kalau dia mati, menjadi tanggungjawab kita yang masih hidup untuk mandikan dan sembahyangkan jenazah dia selagi dia masih mengucapkan syahadah. Seeloknya kita bermuhasabah dan panjatkan doa kpd Allah SWT semoga diri kita tidak terpesong drp ajaran dan rahmatNya.

      Allah juga Yang Maha Mengetahui dan Maha Pengampun.

      Delete
  7. 50 sen berbelah....upah bunuh lahanat ni...siapa nak?

    ReplyDelete
  8. Yang merosakkan orang Melayu siapa.......orang Melayu sendiri. Seorang Islam tidak sepatutnya berkata-kata demikian. Agaknya kalau dia mati sok belum sempat dimandikan silap hari bulan wajahnya bertukar menjadi BABI. Nauzubillahminzalik dijauhkan.

    ReplyDelete
  9. Dia ni nak buat publisiti murah saja. Dah tak ada kerja. Parti politik semua dah tutup pintu untuk si mangkok ni.

    ReplyDelete